i

circuittraining

Circuittraining is een vorm van groepstraining waarbij het gehele lichaam wordt aangesproken. Bij de circuittraining geeft de begeleidende fysiotherapeut meerdere kracht- en/of conditieoefeningen die de deelnemers 3 series van 50 seconden moeten uitvoeren. Na deze series wordt er doorgeschoven naar de volgende oefening. Op deze manier krijgt de deelnemer een intensieve work-out die erg gevarieerd is en waarbij alle spiergroepen in het lichaam worden getraind.

De circuittraining wordt gegeven op maandagochtend (7:30-8:30) en dinsdagavond (19:00-19:30).
Bij interesse kunt u contact opnemen voor een gratis proefles.

 

PILATES

Pilates is een trainingsmethode voor lichaam en geest, ontwikkeld door Joseph Pilates.
Omdat hij zelf een tengere jongen was, en op jonge leeftijd een zwakke gezondheid had, experimenteerde hij met allerlei vormen van sport en yoga om zijn lichaam sterker te maken.

Pilates oefeningen zorgen voor een evenwichtige ontwikkeling van alle spiergroepen. Door regelmatige oefening zal je houding verbeteren, zal je rechter gaan zitten en soepeler en gracieuzer bewegen. Verbeterde longinhoud en circulatie door de diepe en gezonde manier van ademhalen is nog een belangrijk voordeel. Verder worden de buik- en rugspieren versterkt en houding, evenwicht en controle over het lichaam verbeterd.

Regelmatig beoefening van Pilates heeft een gunstige uitwerking op je lichaam.
Activiteiten zoals zitten, staan, rennen, sporten, dansen en trainen in een fitnessruimte versterken alleen sommige spiergroepen maar laten andere ongemoeid.

De lessen worden gegeven door een gediplomeerd pilatestrainer / fysiotherapeut uit onze praktijk. Zij zal rekening houden met mogelijke beperkingen.

Pilates wordt gegeven op woensdag tussen 19:30-20:30 u. Meer weten? Neem vrijblijvend contact op.

 

CARDIOPILATES

Cardiopilates bestaat uit een half uur conditietraining, afgewisseld met een half uur pilates oefeningen. In de pilates oefenmethode staat de ontwikkeling van het “powerhouse” centraal. Hiermee wordt de versteviging van rug, buik, binnenkant bovenbenen en billen aangeduid. De oefeningen worden aangevuld met natuurlijke bewegingen uit het dagelijks leven. Er wordt ingegaan op de overgangen tussen liggen, zitten en staan voor het trainen van  dagelijkse verrichtingen.

In de conditie training worden verschillende cardio apparaten met elkaar afgewisseld.  Hierbij trainen we voornamelijk het uithoudingsvermogen, het cardiovasculaire systeem. Dit is het hart- en vaatstelsel. Dit kunnen we trainen door  bewegingen wat langer vol te houden in een lichtere intensiteit.

De opbouw van de les bestaat uit een warming up, gevolgd door de pilates oefeningen en conditie training en er wordt afgesloten met een cooling down. De les geeft een combinatie van mobiliteit, lenigheid, kracht en conditie training.  Iedereen kan meedoen op zijn of haar eigen niveau.

Wil je zelf ervaren of cardiopilates bij je past? Neem dan contact met ons op voor een gratis proefles.